اندیشه متروکه

از هم اکنون تاگذشته های دور در جهان شبه انسانی مردم زمین، نشانی از روشن بینی و دانائی نمی بینم.

اندیشه متروکه

از هم اکنون تاگذشته های دور در جهان شبه انسانی مردم زمین، نشانی از روشن بینی و دانائی نمی بینم.

derivation

جمعه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۸:۲۱ ق.ظ
  • منشور حقوق انسان، کوروش بزرگ


فراگرد. [ ف َ گ َ ] (اِخ ) دریای بزرگی که بر گرد عالم میگردد و به جهت احاطه بر دور کره ٔ خاک به عربی آن رامحیط گویند و مملکت چین قریب به آن دریاست . (انجمن آرا). منظور مؤلف انجمن آرا روشن نیست و این نام درمأخذ دیگری دیده نشد. گمان میرود که این مطالب مبتنی بر بی خبری مؤلف مزبور از جغرافیای عالم است و وی اقیانوس هند را محیط بر خشکی های عالم دانسته است .

سپاس و ستایش شایسته است او را به بزرگی در بخشندگی و به دانائی در رخشندگی.

یخبندان که آمد، نیاکان ما در زمین به عمق شش هزار کیلومتر و بدارای ششصد کیلومتر پیش رفتند و نیاز به کنترل جمعیت، وادارشان کرد تا با ذهن جفتگیر منشانه انسانی بمبارزه برخاسته، چله نشینی را سرلوحه زندگی و کار خود قرار دهند و در بیرون رفتن از عصر یخبندان و بیرون آمدن از زمین، از دریچه های غار دو اشکفت کرمانشاه بر زمین پای گذاشته با روش و منش سرکوب ذهن از دام وسوسه های شئی تونی رهائی یافته، در سنین پیش از بلوغ جنسی، انسان میشدند و همسری میگزیدند یا برای همسری برگزیده میشدند و در رهائی از ذهن بیش فعال شبه انسانی، به ذهن خاموش انسانی و بروز دانائی، زندگی را بدون طمع به ناموس و محارم بسر می بردند.

وقتی وی را گفتند: کیستی، از کجا و به چه آئینی؟

گفت: روزبه، ایرانی و گبر آئین هستم.

گفتند: گبر، چگونه آئینی است؟

گفت: به تعبیری در واژگان عرب، مسلمانم، تسلیم خواست پروردگار، از  آنسوی بدنیا می آئیم، بی هیچ خواسته و زینسوی بیرون میشویم، بی هیچ خواسته و هر چه او بخواهد سرنوشت نوشته شده بر پیشانی ماست و اعراب وی را بتمسخر گرفتند که ها ها ه ه ه، سلمان، سلمان، سلمان! 

گفتند: اینجا صحرای سوزان عربستان است، برای شکار یک موش، ده عرب کشته میشوند تا یکی سربلند میدان شکار شود و شکارچی سربلند، شکار را به کنجی می برد، مباد که مورد سوء قصد قرار گرفته، شکار از چنگ وی بیرون ببرند!.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • جمعه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۸:۲۱ ق.ظ
  • داود بهمن آبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی