اندیشه متروکه

از هم اکنون تاگذشته های دور در جهان شبه انسانی مردم زمین، نشانی از روشن بینی و دانائی نمی بینم.

اندیشه متروکه

از هم اکنون تاگذشته های دور در جهان شبه انسانی مردم زمین، نشانی از روشن بینی و دانائی نمی بینم.

BoudeHa

يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۱۷ ق.ظ

او

جدا کردن انسان از شبه انسان به دانائی است و دانا کسی است که بداند بودِ نخست که بوده، چه بوده و چه خواسته و چرا آفریده است و اگر آفریده! ما را آفریده یا سیستمی را آفریده تا ما را بسازد و ....

جایگاه «ما»، در میان این خواسته کجا و از چه و برای چه بوده است و پاسخ بر پرسش هائی که یک شبیه انسان به آن نیاز دارد تا به هست انسانی برود چیست.

گفتگوی ما در این سلسله نوشتارها با توجه به فرومایگی شبه انسان ها و سوءاستفاده ای که ذات نسناس بر آن استوار است کاینچنین شیطان فرزندان خویش بر زمین گسترانده که اَدَم از جانور باز شناختن دشوار و نشدنی باشد.

راه دیگر بر شناختن جانور از اَدَم به جدا کردن عقل از عقل معاش است که نسناس را جز عقل معاش، دانائی دیگری دیده نشده و لقمه درشت بین ها به ربایش لقمه از جان و مال و ناموس بی اختیار میگذرند و چشم بر شرف و غیرت و مردانگی می بندند.

مدارک و اسناد تاریخی برای به لجن کشیدن این جنِّ بر آمده از لجن بسیار است و امیدوارم دانائی یاری کند تا به دام های تنش زای اجنه، نسناس از پندار و گفتار و کردارشان نیفتیم و راه خویش بسوی دانائی و روشن بینی نبندیم که دشمن را نشاید، سبک شماردن و دشمن انسان، خودآئی است که بر هر چه از ماده سلطنت دارد و این مُهریست از «بودآ»، که « گنجی بود ناشناخته، خواست تا بشناسندش و آفرید»!

دانائی و روشن بینی بودآ، چیست و از کجا سرچشمه گرفته؟ پیرامونیست بی پایان بر کانونی شایان از دانائی و روشنائی که هر کس به اندازه تلاش خود در راستای هدف از آفریدن و خوشا به سعادت آنانکه دوران بند، در تن را به خور و خواب و زندگی کوس پندی سپری کردند و رنج دانائی و روشن بینی بر خویش نپسندیدند و تا توانستند، دریدند.


بوده


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۱۷ ق.ظ
  • داود بهمن آبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی